We Boost Brands
Van bierviltje tot booming business
Gestart met zijn tweeën en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met 17 medewerkers. En dat aantal blijft stijgen! Lees hier het verhaal van twee jonge, ambitieuze, Roosendaalse ondernemers.
Nog geen twee jaar geleden sprongen Martijn van Aalst (32) en Michael Janssens (32) samen in het diepe met de officiële oprichting van marketingbureau We Boost Brands. Begonnen met twee werknemers en een klant zijn ze in korte tijd uitgegroeid tot grote speler, met een jong team van 17 medewerkers en met meer dan 100 klanten. Wat is hun geheim en wat drijft dit snelgroeiende, Roosendaalse bedrijf?
Het ontstaan van We Boost Brands
Het idee kwam tot leven in een voetbalkantine in Roosendaal, waar Martijn en Michael samen speelden sinds ze klein waren. Op een bierviltje werd het eerste woord geschreven, wat later de rode draad van een succesvol bedrijf zou worden: ‘resultaat’. Na beiden werkzaam te zijn geweest in de marketing, bundelden Martijn en Michael drie jaar geleden hun krachten. Destijds nog naast hun vaste baan gingen ze aan de slag voor hun eerste klant. Een kennis die de mannen benaderde met de vraag of ze voor hem de online marketing uit handen wilden nemen. “We maakten een plan, voerden dit uit en binnen mum van tijd groeide het bedrijf van deze kennis uit van 2 man, naar een bedrijf met 22 man personeel en drie vestigingen. Toen wisten we dat we iets goed deden. Daarna is het snel gegaan. Het was zeker spannend om fulltime het bedrijf in te gaan, maar we hebben er nooit spijt van gehad.”
Het geheim achter het succes
We Boost Brands was geboren. Wat maakt het bedrijf een succesverhaal? “De key is starten met een goede strategie op maat. Je kunt wel standaard pakketten aanbieden, maar bij iedere klant werkt het weer anders. We voeren bij elke klant eerst een nulmeting uit waarbij we alles doormeten en overleggen wat het doel is. Op basis van deze data maken we een persoonlijk plan dat zorgt voor resultaat. We werken op basis van een x-aantal uren in de maand en nemen alle online marketing uit handen. Wat ook zeker helpt, is dat onze klanten kunnen zien waar we voor hen aan werken in een speciale tool. Transparantie is in deze branche heel belangrijk. Wie onze klanten zijn? Voornamelijk mkb’ers die er online echt voor willen gaan. De meeste klanten hoorden via via van ons en gaan, zodra we samenwerken, ook niet meer weg.”
“ De key is starten met een goede strategie op maat. Je kunt wel standaard pakketten aanbieden, maar bij iedere klant werkt het weer anders. ”
Martijn van Aalst
Toch is niet alles vlekkeloos verlopen. “We hebben veel uitdagingen gehad met het vinden van goede collega’s, het gebruiken van de juiste systemen en de boekhouding. Hier hebben we veel over geleerd. En natuurlijk heeft corona ook voor de nodige issues gezorgd. Door proactief te blijven handelen, hebben we ons hier goed doorheen geslagen. We zijn enorm trots op ons leuke team en we willen graag blijven groeien. We zijn altijd op zoek naar goede online marketeers.”
Lokaal groeien met eigen Boost Center
Waar gedrevenheid is, zijn genoeg ambitieuze toekomstplannen. “Onze missie is ondernemers helpen aan resultaat en hierdoor het slimste en beste online marketingbureau van West-Brabant en Oost-Zeeland te worden. Daarnaast willen we lokaal veel en veel bekender worden. We zijn al goed op weg, door partner te zijn van verschillende Roosendaalse initiatieven, maar we zouden het liefst nog meer lokale klanten helpen. Om dit te boosten, openden we op 1 juni ons eigen Boost Center. Daarnaast verhuizen we, omdat we uit ons jasje groeiden, naar een groter pand dat tegelijkertijd een ontmoetingsplek wordt voor ondernemers om te sparren. Ben je ondernemer of wil je starten met je eigen bedrijf? Dan ben je altijd welkom voor een bakje koffie of het bijwonen van interessante lezingen of trainingen.”
“ Onze missie is ondernemers helpen aan resultaat en hierdoor het slimste en beste online marketingbureau van West-Brabant en Oost-Zeeland te worden. ”
Martijn van Aalst